ConocoPhillips oppgraderer sitt Enterprise Resource Planning (ERP) system, som legger til rette for mange av selskapets forretningsprosesser. I juli 2024 går den norske forretningsenheten over til GEP SMART. 

Leverandører vil ha muligheten til å utføre innkjøpsaktiviteter via GEP SMART Web Portal. Dette er en nettbasert portal som lar leverandører enkelt sende inn fakturaer og spore fakturaen gjennom hele innkjøpsprosessen. 

For å legge til rette for denne prosessen, er informasjon og opplæringsmateriell (på engelsk) tilgjengelig under: 

Innføring til GEP SMART

Gjennom GEP SMART har leverandører muligheten til å samhandle med ConocoPhillips i PO/faktureringsprosessen og dermed redusere behovet for manuell registrering. Introduksjonspresentasjonen under gir leverandører generell informasjon om det nye systemet og påfølgende prosessendringer.

GEP SMART registreringsguide

Denne presentasjonen viser trinn for trinn hvordan man gjennomfører registreringen som leverandør i GEP SMART, programvareløsningen som brukes av ConocoPhillips til å behandle fakturaer og støtte leverandører.

Ofte stilte spørsmål

Siden overgangen til GEP SMART nærmer seg, har leverandører nå tilgang til et dokument med Ofte Stilte Spørsmål (FAQ) hvor man kan lære mer om prosessen, inkludert tidslinje, forretningsprosesser, databehandling, integrasjon, opplæring og mer.

Leverandør opplæring og støtte

Opplæringsmateriell og ytterligere hjelp finnes på nettsiden for Supplier Systems & Invoice Support (SSIS).